Co to jest pozycjonowanie stron? Czy jest to bezpieczne rozwiązanie na wypromowanie mojej strony internetowej? Jakie efekty zapewnia pozycjonowanie stron? Ile kosztuje pozycjonowanie stron? To najczęściej występujące pytania zadawane przez Klientów agencją interaktywnym zanim zdecydują się na wykupienie tego rodzaju usługi.

Skuteczność pozycjonowania zależna jest od kilkunastu czynników, oraz wypracowanych procedur. Agencje SEO wręcz konkurują między sobą w opowieściach o tym jak szybko wzrasta pozycja pozycjonowanej przez nich strony i wiedzy na temat trzymanego w tajemnicy algorytmu Google. Niestety przeważnie te jednostki, które oferują niedrogie i błyskawiczne pozycjonowanie, w rezultacie prowadzą do zablokowania stron swoich Klientów przez Google. Ich metodą jest spamowanie, które w dłuższym czasie działa na naszą niekorzyść. Pozycjonowanie nieetycznymi metodami nie jest zatem dobrym wyjściem, a praca nad podniesieniem takiej strony do poprzedniej pozycji trwa nawet kilka miesięcy.

W poniższym artykule po kolei pokażemy Wam czym jest skuteczne i bezpieczne pozycjonowanie stron internetowych. Warto zaznajomić się z tym poradnikiem, żeby unikać oszustów, których w branży internetowej nie brakuje.

Co zyskasz dzięki pozycjonowaniu stron?

Z całą pewnością możemy stwierdzić, że żyjemy w erze Internetu. Firmy, których strony www są chętnie klikane, odnoszą materialny sukces w rzeczywistości. Wzrost popularności tych serwisów nie jest wyłącznie kwestią przypadku, ale precyzyjnie przygotowanej kampanii reklamowej. Metody takie jak pozycjonowanie stron, czy zarządzanie profilem w mediach społecznościowych podwyższa szansę firm na zainteresowanie wielu nowych Klientów. Czemu pozycjonowanie stron jest najskuteczniejszą z nich? Powód jest niezwykle łatwy w zauważeniu – ilość osób korzystających z wyszukiwarek, którzy w przyszłości mogą zostać Twoimi Klientami.

Na pewno nie raz zdarzyło Ci się poszukiwać usług w Internecie. Pewnie korzystałeś z wyszukiwarki Google. Po napisaniu konkretnej frazy, np. Salon fryzjerski Toruń, pokazała się Tobie lista wyników. Sugerując się zasadą im wyższym tym lepszy, klikałeś na strony przedsiębiorstw, które uplasowały się na samej górze listy. Tak też czyni ponad ¾ osób korzystających z popularnych wyszukiwarek internetowych. W praktyce każdy z nas zwraca uwagę na kilka pierwszych pozycji na liście naturalnych wyników, a rzadko który z nas przechodzi na 2 czy 3 stronę. Podsumowując- najważniejszym walorem pozycjonowania, jest szansa zainteresowania swoją witryną szerszego kręgu odbiorców.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie strony wpływa na podwyższenie jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Strony ustawiane są na tej liście w odpowiedniej kolejności, odpowiadającej ich trafności z wpisywanym słowem kluczowym. Tworzeniem tej listy zajmują się roboty Google, których praca bazuje na zaawansowanym algorytmie, modernizowanym co kilka miesięcy. Pozycjonowanie jest zatem dość skomplikowanym procesem, często odkrywanym metodą wieloletnich testów, gdyż żadna agencja interaktywna na świecie nie zna algorytmu Google. Wykonując określone procedury na stronie i obserwując transformację jej pozycji, jesteśmy w stanie jedynie domyślać się jakie są czynniki mające wpływ na skuteczne pozycjonowanie. Wśród nich najważniejsze to:

  • optymalizacja strony – poprawa wydajności i dopracowanie kodu strony spowodują, że konkretna witryna będzie bardziej wartościowa dla robotów wyszukiwarki. Ogromne znaczenie ma także bogactwo słów kluczowych w zawartości strony.
  • popularność witryny – dbałość o jak największą liczbę pochodzących z wartościowych stron linków zewnętrznych, oraz wewnętrznych sprawi, że identycznie jak zainteresowani usługami Klienci, roboty Google także spojrzą z zaciekawieniem na daną stroną. Aby stworzyć bogate zaplecze linków zewnętrznych możesz wykupić własne zaplecze pozycjonerskie.
  • bycie na bieżąco – tematyczna i interesująca zawartość strony to jedno, a nowe aktualizacje strony to drugie. Interesujące według Google witryny to te, na których wciąż jest jakiś ruch. Przy okazji zadbasz w ten sposób o swoich czytelników.
  • responsywność – to dziś najważniejsza sprawa, dlatego że co raz więcej użytkowników używa urządzeń mobilnych. Strony responsywne dopasowują się do wielkości danego ekranu i działają wydajnie w każdej chwili, co docenią roboty Google.

Tu tylko nieliczne przykłady czynników które mają wpływ na pozycję strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Wiele agencji SEO rozpoczyna pracę z Klientem od omówienia fraz kluczowych. Najlepsi specjaliści pomogą Ci wyszukać takie słowa, dla których skuteczny wzrost pozycji strony będzie kwestią czasu. Niektóre firmy zaproponują Ci stworzenie własnego zaplecza SEO, lub skorzystanie z ich bazy. Nie obawiaj się tego pomysłu. Jest to znak, że firmy te dbają o Klienta, nie chcąc go naciągnąć na niebezpieczny spam, który jak Wam opisaliśmy, może kosztować Was blokadą strony. Co do kosztów, standardowe pakiety pozycjonowania kosztują jedynie 100 złotych na miesiąc. Czy jest to wygórowana cena? Nie, jeśli zdasz sobie sprawę ilu lojalnych Klientów możesz zainteresować tylko przez fakt, że Twoja strona zajmie wyższą pozycję niż konkurencyjne strony. Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz – efekty pozycjonowania widoczne są po dłuższym czasie. Jeżeli któraś agencja zaoferowała Tobie znacznie krótszy termin, oznacza to, że stosuje zabronione techniki.

Chcesz skorzystać z bezpiecznego pozycjonowania – odwiedź naszą stronę i zacznij współpracę z nami: pozycjonowanie stron

Strona używa cookies
Ok